11.23.2016

瀨戶內海藝術行 ✤ 直島


the Island  Naoshima




202  海の駅「なおしま」/  海之驛站「直島」/  Marine station "Naoshima"  妹島和世

「直島の海の玄関である宮浦港のフェリーターミナルは、妹島和世+西沢立衛/SANAAによる設計。透明感のある軽やかな平屋建ては、開放感のあるデザインが特徴的だ。観光案内所やカフェなどがある。
入口直島是海的渡輪碼頭,由妹島和世+西澤立衛/ SANAA設計的宮之浦港。旅遊信息辦公室和咖啡廳。」




202   西沢立衛/SANAA





005  直島パヴィリオン / 直島展覽館 / Naoshima Pavilion 藤本壯介  Sou Fujimoto

Naoshima Pavilion
「《海の駅「なおしま」》や《赤かぼちゃ》に続き、直島の海の玄関口である宮浦港周辺の新たなランドマークとして設置。27の島々で構成される直島の「28番目の島」というコンセプトで、蜃気楼で海面に浮かぶように見える「浮島現象」をイメージした、軽快で浮遊感のある形が特徴だ。
繼《海邊驛站「直島」》、《紅南瓜》後,在直島海運門戶-宮浦港周邊設置嶄新地標。作品理念是在27座島嶼構成的直島外發現「第28座島」,靈感來自海面上的海市蜃樓「浮島現象」,特徵則是輕快且充滿浮游感的形狀。
Another landmark joins Marine Station Naoshima and Red Pumpkin near Miyanoura Port. Adding a ‘28th island’ to Naoshima’s current 27, it has a lightness and buoyancy reminiscent of an island mirage that seems to float on the surface of the sea.」





201 赤かぼちゃ / 紅南瓜 / Red Pumpkin  /  草間彌生
「フェリーが直島の宮浦港に近づくと、真っ先に目に入るアート作品。草間自身はこの作品について「太陽の『赤い光』を宇宙の果てまで探してきて、それは直島の海の中で赤カボチャに変身してしまった」と語る。ベネッセハウス周辺の黄色い《南瓜》と見比べたい。」



Benesse House Museum   Outdoor Works

 Pumpkin , Yayoi Kusama 1994


Chi Chu Art Museum Exit

Cat,  Niki de Saint Phalle 1990

stern with holes,  Shinro Ohtake 1990




直島是瀨戶內海島嶼藝術的中心,也是建築師安藤忠雄的建築設計聚落;原本我們只計劃專心在地中美術館,不暗藝術季期間需要預先在網站上登記購票入館,連續兩天下午輕心漫步直島,確不得其門而入。
雖然沒得進入地中美術館,不過戶外藝術作品與直島風光豐盛了我們的心情!


The Chi Chu Art Museum, the architecture designed by Tadao Ando's, actually, we were only planning to visit the Museum for being at the Island Naoshima this time. Unfortunately, numerous guests came in during the season, we were not able to get the ticket for entrance. Nevertheless, there were master  pieces at the outdoor  which were stunning as well.




201611.2~11.3 afternoon
♥直島的明媚風光〜後續篇幅





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