12.27.2013

got two new lens



夢魅以久的鏡頭, 終於在昨天下手買! 
原本跟相機一起的變焦鏡頭被我玩壞,送厰修理,短期無法修好! 



AFS micro 60mm lens            AF 50mm lens




images tested at the Nikon  shop







images were taken from the 50 mm lens







 images were taken from the micro 60 mm






沒鏡頭的相機,等於沒有用,我一直認為變焦鏡頭是"便宜又大碗";既然要買新鏡頭,就狠狠買顆好的定焦鏡頭。其實買了兩顆^^ ;50mm (manual)micro 60mm
雖然我的數位單眼相機Nikon D40X 是簡單操作的入門款,不過定焦鏡頭就是可以拍出精確優質的影像! 尤其,micro 鏡頭所拍出的影像,就如我腦子裏構思設計如出一徹 (大喜) !

在我的攝影概念;不外感情表現,但在按下快門前,我的腦子已經設計想像好拍攝目標的影像的整體氛圍,包括色溫、深度呈現。 就算透過 Photoshop 可以輕易調整影像,我個人追求相機拍攝的原作!



I always long for having a micro lens, since I started  photography with the film camera of the Nikon FM2, from my father. Unfortunately, I couldn't afford it!

Finally, I got two new lens from yesterday, for my Nikon digital SLR D40X; AFS micro 60mm lens and AF 50mm lens, they costed me quite a fortune from my pocket money, indeed. Nevertheless, they are worthy, which the images are expressed the tones and atmospheres, as I pictured the objects in my mind.











沒有留言:

張貼留言

thank you for messages!