5.03.2010

the interior design assigment 日租套房




Wall decoration designs-draft on the tracing paper









I hand painted the images on the wall.




------------Before----------------------







----------------After---------------------









牆上的小版畫, 是大嫂跟姪子ˋ姪女的傑作! 取代印刷品
The prints on the wall, are the works from the owner's family,
which makes the space more personal.






昨天完成,外子與我一同設計, 我大嫂的瑞典風格日租公寓! 設計概念:綠色的主體牆面,搭配黑白簡單造型傢俱。
外子跟我分工合作; 他專注在木工跟燈光整體設計, 我的工作內容在空間裝飾。其中牆上的繪畫,我親自手繪兩天; 不包刮前置作業設計。雖然辛苦,不過成果令人滿意!
.


This interior design job, my husband and I work together; he constructs the design concept of the space, I focus on furnishing and the decorations. The feel of clean, fresh, and a cozy home, that are design ideas.
The flat is a rental home for tourists, either in a short-termed or a long-termed, as the hostel.
( the flat in the center of Taipei http://www.jsl.com.tw/itaipei/index.asp )



4 則留言:

  1. 真的是clean, fresh, and cozy,很成功!

    回覆刪除
  2. 我以為你們已經去法國了~
    Berty也喜歡玩Tesco購物袋,可愛!


    預算跟時間有限,以簡約風格設計!
    我大嫂喜歡滿滿的裝飾,這回成功說服她
    牆面圖要給空間,才會賞心悅目
    牆上的繪圖跟版畫製作,也花了我一星期!

    回覆刪除
  3. Andrew工作忙,法國延期。公司將派他到北京一個星期,我不想跟,可是一個人在家顧Berty會有壓力,真不知道要怎麼辦?

    回覆刪除
  4. 一個星期,你應該可以獨立照顧Berty,
    只是你自己的三餐都要吃冷凍食物
    超過一個星期就會崩潰!

    回覆刪除

thank you for messages!